duminică, 1 martie 2015

Recenzie: "Hoțul de umbre" de Marc Levy


"Hoțul de umbre" a fost prima carte de Marc Levy pe care am citit-o și a fost o alegere perfectă, fiindcă mi-a deschis apetitul pentru acest autor care a devenit, încet-încet, favoritul meu. Am ales-o de la bibliotecă din pură curiozitate, coperta părea interesantă și la fel și descrierea. Astfel mi-am început aventura literară alături de acest autor.

Din primele pagini ale cărții am fost readusă în lumea școlii generale, clasa a șasea. Un băiețel scund și timid, fără un nume specificat, cu o situație complicată în familie, trece cu paşi micuţi prin curtea şcolii, printre ceilalţi colegi ai lui. Are un duşman, dar are şi un prieten foarte bun alături, Luc. Ca orice copil, se îndrăgosteşte de fata cea mai frumoasă din clasă. Până aici, băieţelul fără nume pare un oarecare, însă el are o abilitate ce îl face cu totul deosebit: poate să fure umbra oricui, atunci când o suprapune cu umbra sa. Folosind această abilitate, el poate vedea amintirile oamenilor, le poate simţi emoţiile, îi poate înţelege, ba chiar îi poate ajuta.
După ruptura firului poveştii, ce durează cât perioada anilor de liceu, micuţul se întoarce, acum un adevărat tânăr, matur, obişnuit cu ideea divorţului părinţilor lui, deşi încă poartă durerea şi dorul pentru tatăl său în suflet. Decide să urmeze medicina (din plăcerea de a-i ajuta pe alţii) şi să plece la facultate în alt oraş, departe de mama lui, care acum e singură şi bătrână, şi de prietenul lui cel mai bun, pe care părinţii nu îl puteau lăsa să plece în alt oraş din cauza situaţiei lor materiale.Acolo, Hoţul de umbre işi va antrena talentul, se va îndrăgosti, va călători prin vechi destinaţii din copilăria sa şi se va redescoperi pe sine. Se va regăsi hoinărind prin trecut, alături de Cléa, adevărata lui dragoste, fata specială, surdo-mută, pe care a întâlnit-o pe malul mării în copiărie. De aici, o lungă luptă de cercetare, căutare, speranţă, regrete şi decizii grele, prietenii rupte şi legate, suferinţă, pierdere. Însă toate acestea îl formează pe Hoţul de umbre ca persoană, îi deschid porţile minţii şi ale inimii.
Vă recomand cu căldură şi această carte minunată a lui Marc Levy, care încă mi-a rămas in inimă şi în minte şi m-a purtat printr-o poveste originală, sensibilă, emoţionant de realistă, chiar şi cu toate elementele ei fantastice. Eu i-am oferit 5/5 puncte şi voi aştepta şi părerile voastre.
Pe curând, 

Evelina ♥

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu