joi, 5 februarie 2015

Recenzie: "Mincinoșii" de E. Lockhart

Încep prin a vă mărturisi ce experiență bizară a fost această carte. Dacă începutul era destul de clar, fără prea multe complicații (să nu mă înțelegeți greșit, îmi puneam întrebări destule, dar mă așteptam să aflu răspunsurile cu ușurință, pe parcurs), cu cât înaintam mai mult, cu atât mai confuză deveneam. Cartea aceasta m-a surprins de la început si până la sfârșit, mai ales când mi-am dat seama că nu m-aș fi așteptat vreodată la răspunsurile pe care le-am aflat în final.


Auzisem destul de multe păreri bune despre "Mincinoșii", iar în momentul în care am văzut-o la bibliotecă, mi-am zis că e o ocazie bună să o încerc și eu. Coperta e interesantă (pe mine chiar m-a făcut curioasă), și la prima vedere, din informațiile de pe verso am înțeles că va fi vorba despre o familie extrem de bogată, numeroasă, genul acela de familie perfectă care face orice să nege chiar și cel mai mic defect al membrilor săi.
Cam așa se prezintă minunata familie:
"N-avem niciun criminal.
N-avem niciun dependent.
N-avem niciun ratat.
Familia Sinclair e compusă din indivizi atletici, înalți și frumoși. Suntem democrați, cu avere, din tată în fiu.
Nimei n-are nevoie de nimeni.
Nimeni nu greșește vreodată."

Ei bine, "Mincinoșii" sunt, de fapt, un grup de patru adolescenți, verișori, membrii ai familiei Sinclair. Naratoarea, Cadence, este eroina cărții și pe tot parcursul poveștii aflăm cum își petrecea verile pe insula privată a familiei și aventurile de care are parte împreună cu verișorii ei, Mirren, Johnny si Gat (care de fapt nu este rudă propriu-zisă a acestora, ceea ce degenerează un conflict important între bunicul Harris, cel mai bătrân membru în viață al familiei, si cele trei fiice ale sale, mamele Mincinoșilor).
De la început aflăm ca naratoarea a suferit o traumă, un accident în vara cu numărul cincisprezece, în urma căruia s-a ales cu o amnezie selectivă. Și astfel începe șirul de întrebări, de confuzii, de minciuni, în încercarea fetei de a-și aminti ce s-a întâmplat în acea vară.


Amintirile o lovesc, trebuie puse cap la cap și astfel, în final, fata realizează totul. Certurile familiei pentru avere. Ce a făcut în această privință. De ce a fost găsită inconștientă. Și cum se poate ca în vara cu numărul șaptesprezece, Mincinoșii să se afle pe insulă... fără să se afle de fapt acolo.
O lectură plăcută ce te ține cu sufletul la gură, "Mincinoșii" este o carte perfectă pentru a vă satisface pofta de aventură, mister, puțină dragoste și câteva referințe la rasism, dar și la problema certurilor în familie cu privire la împărțirea averilor.
Eu una îi ofer un puctaj de 4/5, deoarece, deși mi-a plăcut și chiar m-a impresionat, abordând o gamă largă de subiece, povestea adevărată parcă a fost oferită în final cam prea... direct.
Pe data viitoare,

Evelina ♥


2 comentarii:

  1. In timp ce o citeam, nu imi doream decat sa aflu cat mai repede adevarul. O carte interesanta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că te-a ţinut şi pe tine cu sufletul la gură :)

      Ștergere